Aubergine fylld med köttfärs!

Jaha hur gick det med den vegetariska rätten ikväll? Inte så bra. Nopp det blev rostad aubergine med köttfärs, avocado , tomat och ost. Jätte jätte jätte gott var det.


Recept.
1 aubergine 
500 gram ekologisk nötfärs 
1 st köttbuljong tärning 
1 finhackad rödlök 
1/2 solovitlök 
1 burk Cream fraiche 
3 msk tomatpure 
Salt,peppar, paprikapulver och Grillkrydda
1 avocado 
5 st cocktailtomater 
Riven Prästost 

Dela auberginen och skär ut köttet. Häll på sesamolja, paprikapulver och Grillkrydda låt gå i ugnen 15 minuter på 225 grader. Stek köttfärs med lök och vitlök. Häll på tomatpure, Cream fraiche, köttbuljong och kryddor. Ta ut auberginen och fyll med köttfärs röran.  Lägg på tomat, avocado och ost. Strö sist på Havssalt och en gnutta cayennepeppar. 
15 min i ugnen på 225 grader. Serveras med Västerbottenost chips.
Riv högar med Västerbottenost in i ugn ca 10 minuter på 200 grader obs. Får inte brännas. 

Mycket gott. Vi dissar Mello ikväll och tänkte kolla nya beckfilmen istället som hade premiär igår.
Spännande värre....
Till detta blir det lite godis som jag faktiskt köpt ikväll. Vet inte hur längesedan jag köpte godis sist men ikväll var jag riktigt sugen och då klart man får man unna sig. Balans är viktigt att ha även i ett nyttigt liv:-)


Hemmakväll har utan tvekan de godaste godiset tycker jag.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

gourmettjej.blogg.se

Mitt liv och kärleken till livets goda!

RSS 2.0