John Blund!

Godmorgon från John Blund. Känner mig typ som om jag har blivit överkörd av ett tåg. Magkatarr from hell i natt och har haft svårt att komma till ro. 
Ni vet en sådan natt när man tom blir glad att det äntligen är morgon så man kan gå upp efter har legat och snurrat i timmar. 
Anyway thats life. 
Boggrytan igår vart fantastiskt god och kommer defentivt lagas igen i mitt kök. Meja älskade det och enligt henne var det bland de godaste hon ätit! 
Varje gång jag gör något med kokosmjölk så gillar Meja det så mer kokosmjölk åt folket! Det är ju så gott och nyttigt och går ju att använda i så mycket.

Picnicbog
1 gullök 
1 solovitlök 
1 färsk chili 
1 burk kokosmjölk 
3 msk kycklingfond 
Salt och peppar .
Kokosolja 

- Strimla köttet. Finhacka vitlök,  gullök och chili. Stek löken och chilin i kokosolja. 
Lägg i köttet och stek några minuter. Häll på kokosmjölk, fond, salt och peppar . Låt puttra en stund. Koka blomkålen al dente med mycket salt. Häll av blomkålen och lägg i en rejäl klick smör. Servera den nykokta blomkålen till boggrytan. 
Säkert jättegott att ha ris till om man äter det.
Smaklig spis!

Idag ska vi till Olofström och bada. Ni som känner mig vet att jag hatar badhus och är en riktigt badkruka som mest gå runt och fryser he he he men vad gör man inte för sin dotter....
Hon älskar det. Tur att Andreas ska med så jag kan sitta i bubbelpoolen :-) 

Nu en liten siesta innan badväskan ska packas...








Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

gourmettjej.blogg.se

Mitt liv och kärleken till livets goda!

RSS 2.0