Ny vecka & en tidig Måndagsmorgon!

Godmorgon. 
Sitter här och försöker vakna till med en STOR kopp kaffe. Kaffe på morgonen är ju lätt dagens bästa kaffe det skulle jag inte kunna vara utan. 

Meja vaknade tidigt imorse. Kom insmygandes till mig strax efter 05 och kryp ner. Andreas den galne har börjat träna på morgonen innan jobb och då ska ni veta att han kör till jobbet strax innan 06. Stackarn jag har väl pikat han förmycket att han börjat få "gubbmage" och närma sig 40 med stormsteg. Nåväl lite träning har ju ingen dött av, eller hur? :-) 

Jag gjorde helrostad blomkål i ugn igår. Mycket gott fast jag kommer inte använda den indiska kryddan nästa gång utan ska fila på någon annan marinad men helheten var god.


Lägg blomkålen i marinad i ca 1 timme. Jag hade citron, ingefära, vitlök, turkisk yoghurt och garam masala krydda och salt.
200 grader i ugnen i ca 30 minuter. 

Vitlök, citron och ingefäran kommer jag ha kvar i marinaden men byta ut den indiska kryddan gillar inte indisk mat så vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag tog den kryddan.

Såg ni den Svenska thriller på ettan igår? Jag tror den kan bli riktigt bra..... 
Sen är jag inte glad utav utgången på farmen igår. Ville inte ha tillbaka tjejerna i gamet...... 

Lets start this beautiful day x





 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

gourmettjej.blogg.se

Mitt liv och kärleken till livets goda!

RSS 2.0